Postimees Sport karikavõistluste kolmas etapp sõideti Lange kardirajal



Viies võistlusklassis tuli laupäeval Langel rajale enam kui poolsada võistlejat. Poodiumile tõusid nii mõnedki üllatusnimed ning seda kõike meeletus konkurentsis, kus miski pole selge enne finišilipu langemist. Lange motokeskuse kardirada on Eestis üks uuemaid ning vaatamata sellele, et seal on seetõttu saanud toimuda vaid käputäis võistlusi, on modernsest kompleksist saanud kiiresti sõitjate üks lemmikuid. Tartu külje all asuv kardirada on pärinud Lõuna-Eestile omase künkliku profiili ning siin leidub elemente, mida mujal kardiradadel tihti ei kohta. Postimees Sport karikavõistluste senine hooaeg on külastanud kardirada Aravetel ning saanud olla au osaliseks pidada maha alles juulikuus avatud Käina kardiraja avavõistlus. Vaatamata põhjusliku seose puudumisele on aga kõik tänavused etapid saanud kogeda marulisi äikesetorme ning erandiks ei olnud ka hooaja kolmas etapp Langel. Kõige pisemate võistlusklassis Cadet näis võistluspäev kulgevat Tristan Telluse (Rapla Kardiklubi) juhtimisel. Olnud kiireim nii ajasõidus kui mõlemas eelsõidus, startis Tellus finaali loomulikult parimalt stardikohalt. Pärast fooritulede kustumist hõivas parima positsiooni endale aga Jan Ruudi Algre (AIX Racing Team). Poiste vahel käis tõsine võidusõit otsustava finaali kõigi 10 ringi vältel ning vargsi ilmus oma võimalust noolima seni kolmandat kohta hoidnud Simon Ojamäe (TARK Racing). Oma šanssi ta kasutamata ei jätnud ning vaevu jäi tal puudu, et oleks viimasel sirgel ära võtnud ka Algre esikoha. Orvandile viimaks etapivõit klassis Micro Kuivõrd klassis Cadet traditsiooniliselt punktiarvestust ei peeta, on karikasarja arvestuses pisemaks klassiks Micro. Äärmiselt konkurentsitihe võistlusklass oli hooaja senisel kahel etapil näinud kaht erinevat võitjat, aga ei Markus Kasepõld (Rapla Kardiklubi) ega Remi Rubin (AQVA Racing) polnud suutnud koguda piisaval määral punkte, et tõusta juhtima kogu võistlussarja.

See au kuulus enne Lange etappi Patrick Orvandile (KS Academy), kes kahel eelneval etapil oli näidanud suurepärast kiirust, kuid ühel või teisel põhjusel ikkagi etapivõidust ilma jäänud. Langel ei jätnud Orvandi vaatamata eelsõitude pingelistele duellidele Kasepõlluga konkurentidele mingit sõnaõigust. Kui Kasepõld finaali stardisagina kokkupõrke tõttu võistlejaterivis tahapoole kukkus, oli tee võidule valla.

Suurepärasele teisele kohale tõusnud Raimo Kaljuste (TARK Racing) oli kohaliku võistlejana ära kasutamas koduraja eelist. Pärast võimsat starti oli ta mõned ringid koguni noolimas Orvandi esikohta, kuid panustamine järjekordsele vihmasabinale ei olnud viimaks õigustatud ning ühena vähestest vihmarehvidel rajale läinud Kaljuste langes viimaks kuuendaks. Kokkuvõttes tublit sõitu teinud Rubin ja Kasepõld võitlesid end lõpuks tagasi etteotsa, lõpetades võistluse vastavalt 3. ja 4. kohal. Klassi Mini poodium täis üllatusi

Osavõtjaterohkeimas klassis Mini on põnev võidusõit pigem reegel ning kuidagi moodi ei erinenud varasematest ka Lange osavõistlus. Ajasõitude kiireim oli Theodor Toobal, kes ületas tiimikaaslast Meryl Peldest (mõlemad AQVA Racing) väikseima võimaliku vahega - argielus küllaltki abstraktne 0,001 ehk üks tuhandik sekundit jäi kahe võistleja vaheks parimate ringide edetabelis. Laiemast kontekstist aru saamiseks on vajalik ära märkida, et ajasõitude neljas kaotas liidrile 0,055 s ja veerandsekundi sisse mahtus koguni 10 võistlejat.

Eelsõitude tulemusena kuulus finaali parim stardikoht stabiilselt sõitnud Toobalile, Aron Kivilo (Talvar Racing) teine ja Mattias Ojapõld (Vihur Team) kolmas. Ajasõidus üldse mitte osaleda saanud ning eelsõitudesse viimaselt kohalt startinuna endale tublisti teed rajanud Nikita Ljubimov oli endale tubli esituse näol välja võideldnud 12. stardikoha.

Võistlust asus juhtima Toobal, kel selja tagal terve trobikond kiireid sõitjaid liidrikohta noolimas. Veerandil võistlusmaal võttis ohjad üle Kivilo, kes end selja taga toimuvast võistlusest enam rohkem häirida ei lasknud. Marulisi duelle maha pidanud Toobal oli aga sunnitud langema tahapoole ning temast said mööda nii oma lühikese karjääri parima võistluse teinud Oskar Lukas Ausing (TARK Racing) kui ilmselt päeva parima esituse teinud Ljubimov. Enne hooaja viimast etappi kuulub aga punktitabeli esikoht Toobalile, Lange etapil ebaõnnestunud Peldes hoiab teist kohta ning Ojapõld on kolmas.'

Võitmatu Dubnitski klassis OK-Junior Kiirete otseveoliste kartide nooremate võistlejate klass OK-Junior oli oodatult kiireim Mark Dubnitski (AQVA Racing) - kogenud Dubnitski arvele jäid nii ajasõidu, mõlema eelsõidu kui finaali esikoht. Dubnitski veavaba esitus oli koguni nii veenev, et otseülekande pilti sattus ta teenimatult üliharva. Põhjusega, sest temast tagapool käis armutu heitlus järelejäänud poodiumikohtadele. Hooaja esimeses pooles end jaoks uue ja kiire OK-Junior kardiga alles harjunud Hugo Rajamets (Vihur Team) tundus Langel viimaks olevat üles leidnud oma tõelise kiiruse ning vastaseis Andri Tšikiniga (AQVA Racing) oli võtmas seda nägu, millisena mäletame kahe varasema Eesti meistri mõõduvõtte läinud hooaegadest.

Ajasõitudes ja eelsõitudes oli selgelt kiirem Rajamets, finaali stardis vajas Tšikin vaid üht momenti stardis, et hõivata teine positsioon ning hoida seda kuni lõpuni. Kerget polnud siin aga midagi, sest Rajamets otsis oma võimalust nii vasakult kui paremalt. Samamoodi käis nende taga võidusõit Aleksander Uusneeme (AIX Racing Team) ja Andrey Borodini (Talvar Racing) kohtadele 4.-5. Kummaski duellis jäid viimaks peale vastavalt Tšikin ja Uusneem. Klassis OK kiireim Särg


Otseveoliste kartide kiiremas arvestuses ehk klassis OK võidutses oodatult Robin Särg (Gear Racing). Kohati vahelduvates ilmaoludes oli ta kiireim kõigil finaalidele eelnenud sessioonidel. Tee võidule ei saanuks olla lihtsam. Konkurendid Mia-Mariette Pankratov (AIX Racing Team) ning Richard Viigisalu (KH Racing) said loota millelegi eriskummalisele, et peatada selget iiruslikku ülekaalu omanud Särg. Sarnaselt Aravete etapile soovis Viigisalu ilmselt vihmamärga rada, Pankratov eelistanuks aga head starti ning stabiilseid ringiaegu, mille abil Särjelt eest ära sõita.

Olukord lahenes Pankratovile meelepäraselt ning hea start aitas ta avaringil esikohale. Esimesest ehmatusest üle saanud Särg mängis aga pikka mängu ning hoidis Pankratovit kõigi järgnevate ringide jooksul just sobiliku pinge all. Umbes poolel võistlusmaal tegi ta raja teises kurvis kerge rünnakukatse, sundis Pankratovi kolmandasse kurvi minekul pidurdusel ekisma ning möödas ta oligi. Meeskondlikus arvestuses võidutses Postimees Sport karikavõistluste kolmandal etapil AQVA Racing. Teine oli TARK Racing ja kolmas AIX Racing Team. Karikavõistluste viimane etapp sõidetakse 16.-17. septembril samuti alles tänavu valminud Porscheringi kardirajal Pärnus.

Tulemused

OK 1. Robin Särg 2. Mia-Mariette Pankratov +3,303 3. Richard Viigisalu +6,672 OK-JUNIOR 1. Mark Dubnitski

2. Andri Tšikin +13,498 3. Hugo Rajamets +13,625 MINI 1. Aron Kivilo 2. Oskar Lukas Ausing +0,906 3. Nikita Ljubimov 3,937

MICRO 1. Patrick Orvandi

2. Markus Jauk +2,888 3. Remi Rubin +7,478 CADET 1. Jan Ruudi Algre 2. Simon Ojamäe +0,076 3. Tristan Tellus +0,279

Punktiseis pärast 3. etappi


OK

1. Richard Viigisalu 100

2. Robin Särg 85 3. Mia-Mariette Pankratov 70


OK-JUNIOR

1. Andri Tšikin 113 2. Andrey Borodin 90 3. Mark Dubnitski 82 MINI

1. Theodor Toobal 91 2. Meryl Peldes 89 3. Mattias Ojapõld 78 MICRO 1. Patrick Orvandi 105 2. Markus Kasepõld 85 3. Remi Rubin 83