Postimees Sport karikavõistlused kardispordis lõpetavad laupäeval hooaja


Nelja-etapilise võistlussarja karikavõitjad selgitatakse juba sel laupäeval välja uhiuuel Porsche Ringi kardirajal. Punktiseis on võistlusklassides enne hooaja viimast etappi väga põnev.


Pärnu külje all asuva Porsche Ringi kardirada on rajatud suure ringraja sisse. Kardirada kasutab küll osasid suure võistlusraja sektsioone, sealhulgas stardisirget. Ligikaudu kilomeetri pikkune kardirada on esmaste testide tulemusena näidanud end kui väga kiire rada, mille rohked painded on isegi kiiremate kartide jaoks ennustatavalt täisgaasil võetavad.


Suure ringraja tihe kasutus on jätnud kardisportlastele vähe võimalusi tänavu valminud rajal sõitmiseks, seega on olud kõigile uued. Porsche Ringi rada on Käina kõrval teiseks täiesti uueks võistluspaigaks, mida karikasari sel hooajal külastab. Postimees Sport karikavõistluste sarjale kuulub ühtlasi au pidada maha mõlema raja avavõistlus.


Punktiseis enne viimast etappi on igas võistlusklassis vägagi intrigeeriv, kuna vastavalt karikavõistluste üldjuhendile lähevad hooaja üldarvestusse kolme paremat eelsõidu ja finaali tulemused. See nullib sõitja varasemad ebaõnnestumised ning lõplik paremusjärjestus võib seetõttu pärast finaaletappi drastiliselt muutuda.


Titaanide heitlus klassis KZ2: Leedmaa või Kajak?


Kiireimas kardiklassis on punktitabeli kolm esimest kohta hõivanud AIX Racing Team' võistlejad Siim Leedmaa, Markus Kajak ja Ken Oskar Algre. Mõne nädala eest võistles sama kolmik edukalt maailmameistrivõistlustel Le Mansis, kusjuures Leedmaa ja Kajak võitlesid end enam kui 126 võistleja seas esimese kahekümne sekka. Algre kolmas positsioon pole aga sugugi kaljukindel, kuna vaid punkti võrra jääb temast maha kogenud Mario Vendla (KH Racing).



Maailmaklassi duo Leedmaa-Kajaku duell saab aga juba ette ennustades olema põnevust täis. Käina kardirajal vihmasajus peetud võidusõidus ei andnud Eesti kaks parimat teineteisele rajal ära sentimeetritki, kohtadest rääkimata. Noorte meeste omavaheline kemplus lõppes toona Leedmaa jaoks eelsõitu väljasõidu ning mõrudate kommentaaridega agressiivseid sõiduvõtteid kasutanud Kajaku aadressil. Kohtunikelt kokkupõrke eest ajakaristuse teeninud Kajak oli sunnitud finaali startima tagantpoolt, mis ei lubanud tal aga omakorda väärata Leedmaa ülivõimast teed võidule. Arvestades Leedmaa ja Kajaku olematut puntkivahet, tuleb ilma suurema matemaatikata hooaja üldvõitjaks see, kes lõpetab Audru võistluse eespool. Kes see aga olema saab, on praktiliselt võimatu ennustada.


Kas Viigisalu ja Tšikin suudavad hoida esikohta?


Kiires otseveoliste klassis OK juhib punktiseisu Richard Viigisalu (KH Racing). Suur edu on aga paljuski tingitud sellest, et Robin Särg (Gear Racing) ja Mia-Mariette Pankratov (AIX Racing Team) on mõlemad saanud tänavusel hooajal sõita ühe etapi vähem. See omakorda tähendab seda, et pärast viimast etappi ei kuulu nende senisest punktisaagist mahaarvamisele midagi.



Sanrane seis ootab ees klassis OK-Junior, kus Andri Tšikini (AQVA Racing) punktiedu jälitajate ees on justkui turvaline, kuid arvestada tuleb tiimikaaslase Mark Dubnitski ühe vähem sõidetud võistlusega. Neid kaht lahutab omakorda hooaja avavõistluse võitnud ning seejärel stabiilselt punkte kogunud Andrey Borodin (Talvar Racing).



Klassis Mini üldvõidu võimalus koguni seitsmel võistlejal


Võistlejaterohkeimas kardiklassis Mini on hooaja jooksul rajal käinud koguni 28 võistlejat, kelle seast veel seitsmel on vähemasti teoreetiline võimalus tulla karikavõistluste võitjaks. Senise kolme etapi võidud on jagunenud kolme erineva sõitja vahel, kelle hulgast ei leia muuseas punktitabeli liidrit Theodor Toobalit (AQVA Racing). See aga ei tähenda antud konkurentsis midagi, sest võit on tal käega katsutavas kauguses olnud mitmel etapil. Sama kehtib kolmandat kohta hoidva Mattias Ojapõllu (Vihur Team) kohta.



Võidurõõmu on aga maitsta saanud Toobali tiimikaaslased Meryl Peldes ja Albert Tamm, samuti Lange etapil hiilanud Aron Kivilo (Talvar Racing). Küll mõnevõrra tagapool, aga jätkuvalt vähemalt teoreetilist šanssi hooaja üldvõidule omavad Oskar Lukas Ausing (TARK Racing) ja Nikita Ljubimov võivad hea tulemusega viimaselt etapilt parandada märgatavalt oma üldarvestuse positsiooni.


Klassis Micro selgub võitja samuti viimasel etapil


Pisemas karikavõistluste klassis Micro tõusis võiduga Langel punktitabeli suveräänseks liidriks senise hooaja jooksul korduvalt etapivõidust ilma jäänud Patrick Orvandi (KS Academy). Teist kohta hoidev Markus Kasepõld (Rapla Kardiklubi) võitis küll hooaja avaetapi, kuid sealt edasi on kiire poiss kogenud rohkelt ebaõnne. Käina etapi võitnud ja Langel kolmas olnud Remi Rubin (AQVA Racing) hoiab Kasepõllu taga kolmandat kohta.


Õhkõrn võimalus on karikavõidu konkurentsi sekkuda ka Endrik Peetsil (KS Academy) ja Markus Jaukil (Aero Racing), kuid ilmselt võitlevad nemad Audrus pigem hooaja üldarvestuse muude poodiumikohtade eest.



Postimees Sport karikavõistluste viimasel etapil tulevad rajale ka Cadet-klassi võistlejad. Traditsiooniliselt selles võistlusklassis punktiarvestust ei peeta. Pärnu külje all Porsche Ringil laupäeval sõidetavat etappi on pealtvaatajatel võimalik jälgida tasuta kohapeal või Postimees Sport portaali live-videoülekande vahendusel.


Ajakava laupäeval, 17. septembril


10:00 - soojendussõidud

10:54 - ajasõidud

12:15 - I eelsõit

13:28 - II eelsõit

14:38 - finaalid


Autasustamine toimub pärast iga võistlusklassi finaalsõitu.


Punktiseis enne viimast etappi


KZ2

1. Siim Leedmaa 42

2. Markus Kajak 40

3. Ken Oskar Algre 27


OK

1. Richard Viigisalu 100

2. Robin Särg 85

3. Mia-Mariette Pankratov 70


OK-JUNIOR

1. Andri Tšikin 113

2. Andrey Borodin 90

3. Mark Dubnitski 82


MINI

1. Theodor Toobal 91

2. Meryl Peldes 89

3. Mattias Ojapõld 78


MICRO

1. Patrick Orvandi 105

2. Markus Kasepõld 85

3. Remi Rubin 83