Porsche Ringil selgusid Postimees Sport karikavõistluste võitjad


Laupäeval tuliuuel Porsche Ringi kardirajal sõidetud Postimees Sport karikavõistluste viimane etapp pakkus muutuvates ilmaoludes vägagi üllatavaid stsenaariume. Karikavõistluste võitjad selgitati välja viies võistlusklassis.


Nelja-etapiline Postimees Sport karikavõistluste sari väisas tänavu lisaks Eesti kardispordi raudvara hulka kuuluvale Aravete kardirajale veel ka Lange motokeskuse rada Tartumaal ning kaht täiesti uut võistlusrada Käinas ja Audrus. Kahe uue kardiraja valmimine on harukordne sündmus ning karikavõistlustele kuulus au pidada kummalgi rajal maha võistlusraja ajalooline avavõistluseks.


Porsche Ringi umbes kilomeetri pikkune kardirada on oma olemuselt väga kiire, vaid üksikute teravate kurvidega ning meenutab seetõttu pigem autodele mõeldud suurt ringrada. Kui Käina uus kardirada Hiiumaal teenis sõitjatelt kiidusõnu just seetõttu, et meenutab oma elementides maailmaklassi kardiradu, hindasid Eesti kardispordi tipud Porsche Ringi just selle looklevuse pärast.


Vihmasajus alanud reedesed treeningpäevad andsid sõitjatele tubli ettevalmistuse kardi vihmaseade osas. Salamisi oodati vihma ka laupäevasele võistluspäevale, sest kuiva ilmaga polnud värske asfaltkattega uut rada peaaegu et keegi proovida saanud.


Laupäev algas tugevate vihmasajuhoogudega ning vaid võistluspäeva viimased kümmekond minutit möödusid kuivavates oludes. Nagu hiljem selgus, oli sel kõigel määrav roll etapivõitjate selgitamisel.


Markus Kajak vajas võitu ja sai selle. Ülinapilt siiski


Kiireimas klassis KZ2 oli seis enne hooaja viimast etappi ülimalt pingeline. Punktitabelis teisel kohal olnud Kajak vajas AIX Racing Team' tiimikaaslase Siim Leedmaa ees võitu ning oli seda pärast kummagi eelsõidu võite valmis finaali vormistama minema.


Stardis sai aga ette Leedmaa, kes asus esialgu Kajaku ees vahet kasvatama. Võistluspäeva viimaseks stardiks olid aga vihmapilved hajunud ning kuivavates rajaoludes suutis Kajak umbes sekundilise vahe veel enne poolt võistlusmaad kinni sõita. Duell kahe äsja maailmameistrivõistlustel klassi näidanud Eesti parima kardisõitja vahel kestis mõned ringid ning Leedmaal polnud vähimatki soovi Kajakut mööda lasta. Viimaks Kajak siiski mööda sai ning asus ülejäänutega vahet kasvatama.



Kui liidrid olid rajale käinud vihmarehvidel, siis alles viiendast stardiruudust startinud Alex Ivanovil (Est1 Racing) polnud suurt miskit kaotada ning tema mängis raja kiire kuivamise peale. Kui esialgu kippus ta ülejäänud grupist maha jääma, siis vaid veel enne poole võistlusmaa peale jõudmist oli rada piisavalt kuivanud, et kuiva ilma rehvidel rajale tulnud Ivanov sai juba selge kiirusliku eelise.


Kui Mario Vendla ja Laur Uusmäega (mõlemad KH Racing) õiendas Ivanov arved suhteliselt kiiresti, siis järgmiseks saagiks pidi saama Leedmaa. Ivanovi kart oli kuivavates oludes juba selgelt kiirem, näidates kohati üle poole sekundi jagu kiiremaid ringiaegu. Leedmaa suurt vastupanu ei osutanud, kuna sel puudus lihtsalt mõte. Maruliselt edasi liikunud Ivanov jõudis viimaks liider Kajaku selja taha, kuid võistlus jõudis viimase õnneks enne lõppeda.


"Oleks võistlus mõned ringid veel kestnud, oleksin Markusest tõenäoliselt mööda saanud," ütles rahulolev Ivanov pärast sõitu. "Loomulikult olen üllatusliku teise koha üle väga õnnelik."


Viimase etapi võit tõstis Postimees Sport karikavõistluste võitjaks Kajaku. Leedmaa lõpetas teisena ning Vendla kolmandana.


Richard Viigisalult perfektne töö, Robin Särg napilt karikavõitja


Kiireimas otseveoliste kartide klassis OK juhtis enne hooaja viimast võistlust punktitabelit Richard Viigisalu (KH Racing). Sarja üldarvestuse pidamise reegli järgi, mille järgi kuulub mahaarvamisele üks kehvem eelsõidu ja üks finaali tulemus, olid tema peamisteks ohustajateks ühe etapi vähem võistlenud Robin Särg (Gear Racing) ja Mia-Mariette Pankratov (AIX Racing Team).



Keerulistes ilmaoludes peetud ajasõidu võitis aga üllatusmees ja võistluste debütant Anders Karu (TARK Racing). On harukordne, kui kartidel võistlemist alustatakse sedavõrd kiirel kardil. Veelgi üllatuslikum on aga see, kui seda tehakse ajasõidu võiduga. Imekspandaval kombel on Karu näol tegemist veel pealegi kohaliku Pärnu poisiga.


Eelsõitudes pani oma kogemuse maksma Särg, võites Karu ees mõlemad. Finaalis haaras aga juhtohjad Viigisalu, tegi kiiresti selge vahe sisse Pankratoviga ning võitis sõidu kindlalt. Ilmselgelt valedel rehvidel rajale läinud Särg lõikas kasu konkurentide katkestamisest ning vaatamata viimase ringi rajalt väljasõidule päästis endale lõpuks kolmanda koha.


Hooaja üldarvestuses andis see üheskoos kahe eelsõidu võiduga talle piisavalt punkte, et tulla sarja üldvõitjaks. Viigisalu teine, Pankratov kolmas.


Mark Dubnitski soolosõit ja karikavõit


Klassis OK-Junior valitses enne viimast etappi sarnane punktiseis klassile OK. Andri Tšikin (AQVA Racing) küll juhtis edetabelit, kuid tiimikaaslane Mark Dubnitski polnud saanud ühel osavõistlusel kaasa lüüa.


Dubnitski teadis, mida hooaja üldvõidu nimel teha oli vaja - kindla peale mängides ja ilma üleliigse matemaatikata oli vaja kiireim olla nii eelsõitudes kui finaalis. Seda ta ka tegi, juhtides igat sessiooni veenva eduka kord Tšikini, siis jälle Hugo Rajametsa (Vihur Team) ees. Dubnitski etapivõit ei jätnud aga liialt palju küsimusi õhku, kelle nimi kirjutatakse karikavõistluste võitja kohale. Ühtlasi teenis ta välja mitteametliku kõige efektiivseima sõitja tiitli, teenides hooaja jooksul kõikide võistlusklasside võitjate seas kõige enam punkte.



Kui Tšikini hooaja teine koht oli üpris kindel, käis võitlus poodiumi viimase koha nimel Rajametsa ja Andrey Borodini (Talvar Racing) vahel. Rajametsa teine koht Porsche Ringi etapil oli tubli maksimum, mis võimsa Dubnitski vastu kätte võidelda suudeti. Hooaja avavõistluse võitnud Borodini viies koht Audrust oli aga piisav, et tulla hooaja kokkuvõttes vaid ühe punktise eduga Rajametsa ees kolmandaks.


Meryl Peldes näitas klassi, võites nii etapi kui karikavõistlused


Võitlejaterohkeimas klassis Mini alustas punktitabeli liider Theodor Toobal võistluspäeva ajasõidu võiduga, edestades AQVA Racing´ tiimikaaslast Meryl Peldest vaid 0,041. sekundiga. Eelsõitudes kihutasid need kaks aga ülejäänud rivilt pikalt eest, võideldes samal ajal omavahel nii etapi- kui karikavõistluste üldvõidu eest.



Peldes võitis mõlemad eelsõidud napilt Toobali ees, saades seeläbi ühes tubli punktisaagiga enda nimele ka parima stardikoha finaali, mis pidi eelsõitudes nähtu põhjal kujunema hooaja üheks põnevaimaks. Paraku takerdus Toobal stardis, andes sellega Peldesele võimaluse teistelt pikalt eest ära sõita. Kui ta end viimaks ootuspärasele teisele kohale tagasi oli tõsta jõudnud, oli Peldes juba püüdmatus kauguses.


Terve nädalavahetuse saladusliku pidamise puudumise käes vaevelnud Mattias Ojapõld (Vihur Team) sõitis viimaks välja tubli kolmanda koha, millest oli viimaks abi hooaja üldarvestuse sama koha saavutamiseks.


Markus Kasepõld etapi- ja karikavõistluste võitja


Klassis Micro juhtis enne viimaste etappi punktiarvestust hooaja lõikes stabiilselt punkte kogunud Patrick Orvandi (KS Academy). Sarja avavõistluse võitnud Markus Kasepõld (Rapla Kardiklubi) oli küll edetabeli teine, kuid mitmel etapil kogetud ebaõnn oli ta võidušanssid jätnud pigem Orvandi kasuks.


Ajasõidu võitis Kasepõld ülinapilt Remi Rubini (AQVA Racing) ees, konkurent Orvandi oli aga alles üheksas. Eelsõidud kuulusid täielikult sinna parimalt kohalt startinud Kasepõllule, kus juures Orvandi ei suutnud neis paremat ühest seitsmendast kohast.



Finaali võitis Kasepõld sama veenvalt, kui oli toimetanud eelsõitudes. Edasine pidi sõltuma Orvandi lõpukohast. Teisena lõpetas Endrik Peets (KS Academy) ning kolmandaks tõusis viimaks Rubin. Teenimatu ebaõnne tõttu lõpetas Orvandi aga alles seitsendana, mis tähendas Kasepõllule karikavõistluste võitu. Hooaja kokkuvõttes pidi Orvandi leppima seega teise kohaga. Kolmas oli Käinas võidutsenud Rubin.


Piseimas võistlusklassis Cadet võidutses Audru etapil Simon Ojamäe. Teiseks tuli tema TARK Racing tiimikaaslane Rasmus Kors ja kolmandaks Jan Ruudi Algre (AIX Racing Team). Punktiarvestust siin klassis ei peeta. Tiimide arvestuses võidutses Porsche Ringil AQVA Racing, teine TARK Racing ja kolmas AIX Racing Team. Hooaja arvestuses oli parim AQVA Racing, teine AIX Racing Team ja kolmas TARK Racing.





ETAPI TULEMUSED


KZ2

1. Markus Kajak

2. Alex Ivanov +0,369

3. Siim Leedmaa +3,211


OK

1. Richard Viigisalu

2. Mia-Mariette Pankratov +10,658

3. Robin Särg +2 ringi


OK-JUNIOR

1. Mark Dubnitski

2. Hugo Rajamets +11,408

3. Andri Tšikin +13,997


MINI

1. Meryl Peldes

2. Theodor Toobal +4,882

3. Mattias Ojapõld +6,400


MICRO

1. Markus Kasepõld

2. Endrik Peets +7,709

3. Remi Rubin +7,937


CADET

1. Simon Ojamäe

2. Rasmus Kors +5,195

3. Jan Ruudi Algre +6,891



KARIKAVÕISTLUSTE TULEMUSED


KZ2

1. Markus Kajak 85

2. Siim Leedmaa 75

3. Mario Vendla 54


OK

1. Robin Särg 121

2. Richard Viigisalu 109

3. Mia-Mariette Pankratov 105


OK-JUNIOR

1. Mark Dubnitski 127

2. Andri Tšikin 115

3. Andrey Borodin 93


MINI

1. Meryl Peldes 119

2. Theodor Toobal 100

3. Mattias Ojapõld 87


MICRO

1. Markus Kasepõld 120

2. Patrick Orvandi 111

3. Remi Rubin 98